Fitness Data Freak
Michal Ozogán

Aplikace Sleep Better – Sledujte svůj spánek

Aplikace Sleep Better – Sledujte svůj spánek

Se spánkem to těžké. Když ho „děláme“ tak si to vlastně ani neuvědomujeme a působí to trochu jako černá díra. Je ale důležitý. A když nemůžeme bdít sami nad sebou, může nás při spánku hlídat alespoň telefon a pomoci nám s jeho efektivitou.

Už dlouho jsem přemýšlel, že vyzkouším nějakou spánkovou aplikaci. Ne že by snad Fitbit měřil moje snění špatně, ale nemá funkci chytrého buzení a já se chtěl dozvědět, co na tom všichni mají. Chovám totiž vůči němu zdravou nedůvěru a tak jsem doufal, že se nechám příjemně překvapit.

Aplikaci Sleep Better od Runtasticu jsem vybral více méně náhodně. Vím, že existuje poměrně známý český Sleep as Android, ale ten má na mě příliš mnoho funkcí, ve kterých se snadno ztratím. Navíc je jeho premium verze relativně drahá.

Náramek vs Aplikace

První co bych vyhodnotil, je vůbec rozdíl mezi náramkem a aplikací. Obojí měří na základě gyroskopu. Pokud sebou vrtíte, náramek pozná pohyb váš a aplikace zase pohyb matrace. To je trochu problematické, pokud ji s někým sdílíte. Rovněž pokud se vydáte na večerní tůru do ledničky, aplikace zjistí jen odchod a návrat. Náramek bude měřit vaši aktivitu pořád.

Fitbit ještě údajně měří režim spánku na základě vašeho pulzu, ale nemyslím si, že je to úplně pravda. Automatickou detekci spánku mají i zařízení bez měření srdečního tepu, takže to zní spíš jako reklamní trik.

Aplikace běží na telefonu celou noc, takže je dobré ho mít na nabíječce. Mně Sleep Better sežral asi dvacet procent baterky. Bylo to pro mě issue i to, že musím spát s telefonem. Na velké posteli to ještě jde, ale jakmile jsem byl na malé, tak jsem ho neustále shazoval. Určitě si dokážete představit, jak to rozhodí měření.

Ani mě nepotěšilo, že budík musím nastavovat pro každou noc zvlášť. Občas jsem dost zapomnětlivý a může se jednoduše stát, že bych si měření nespustil a do práce prostě nevstal. A udržovat dva budíky – hlavní a záložní – se mi opravdu nechce. Automatická detekce spánku je k nezaplacení.

Co se týče porovnání aplikace a náramku, tak Fitbit vyhrává na celé čáře. Ostatně stojí taky slušný peníz.

Sleep Better - zobrazení detailu spánku a výpisu

Sleep Better – zobrazení detailu spánku a výpisu

Chytré buzení

Funkce, která mě nejvíce zajímala, bylo chytré buzení. Jak to funguje? Budík vás nevytrhne z hlubokého spánku, ale probudí vás něžně ze spánku mělkého. Budete se tak cítit svěžejší a odpočatější. Z mojí zkušenosti to tak nebylo a neviděl jsem žádný rozdíl. Naopak jsem se cítil trochu depresivně, že jsem teoreticky ještě mohl spát. Někdy jsem neodolal a tu dobu k nastavenému budíku si dospal.

Ve free verzi vás aplikace může vzbudit až třicet minut před budíkem. V pro verzi můžete tento interval zvětšit nebo zmenšit.

Diagnostika dobrého spaní

Velmi zajímavou funkcí je, že každému spánku můžete přiřadit předdefinované štítky. Například, že jste cvičili, že nespíte ve vlastní posteli, že jste vystresovaní nebo jste sežrali celou ledničku. Později si budeme moct zobrazit, jak mají tyto události vliv na kvalitu spánku.

Sleep Better - nastavení budíku

Na noční odpočinek mají údajně i vliv fáze měsíce, ale to mi přijde jako okultistický názor. V aplikaci nicméně najdete srovnání. A jestli jste vlkodlaci, zjistíte to.

Grafické znázornění spánku se podařilo a je o krok před Fitbitem. V detailu měření je znázorněné, kdy vyšlo či zapadlo slunce, kdy jste usnuli a kdy vám zazvonil budík. Navíc si po skončení měření můžete zaškrtnout, jaké se vám zdály sny a obecně jak jste se vyspali.

Sleep Better - zobrazení  efektivitu spánku a týdenního přehledu

Sleep Better – zobrazení efektivitu spánku a týdenního přehledu

Free vs Pro

Free aplikace má svoje omezení, která nejsou nikterak strašná a PRO stojí jen padesát korun. Co získáte:

  • možnost zjistit jak fáze měsíce, noční jídlo, cvičení a další aktivity ovlivňují délku a efektivitu spánku
  • nastavit si okno pro chytré buzení a další rozšířená nastavení budíku
  • pokročilé grafy spánku

Nejsou to úplně nadpozemské features, ale padesát korun za PRO verzi také není moc.

Srovnání přesnosti Fitbitu a Sleep Better

V poslední části bych vám rád ukázal čísla, která naměřil náramek a proti nim jsem postavil ty z aplikace. V obou případech jsem používal manuální měření a proto jsou časy vlezení a vylezení z postele stejné u obou metod stejné. Co se lišit může je čas usnutí a efektivita spánku.

Datum Efektivita spánku – náramek Efektivita spánku – aplikace
17. Srpna 92% 93%
18. Srpna 94% 94%
19. Srpna 93% 93%
20. Srpna 91% 91%
21. Srpna 93% 95%
22. Srpna 88% 90%
23. Srpna 93% 90%
24. Srpna 93% 90%
Datum Doba usínání – náramek Doba usínání – aplikace
17. Srpna 11 minut 11 minut
18. Srpna 11 minut 6 minut
19. Srpna 6 minut 6 minut
20. Srpna 14 minut 10 minut
21. Srpna 0 minut 1 minuta
22. Srpna 10 minut 18 minut
23. Srpna 30 minut 29 minut
24. Srpna 14 minut 14 minut

Z tabulek je patrné, že oba druhy měření jsou si velmi podobné a dá se předpokládat, že ukazují správná data. S přesností si tak hlavu lámat nemusíte.

Aplikace Sleep Better existuje jak pro Android tak i pro iOS. Pokud ještě nemáte žádné chytré zařízení, tak vyzkoušejte. Třeba se dozvíte něco zajímavého o svém spánku.


Měříte nějakým způsobem svůj spánek? Co vám pomáhá rychle usnout? Reagovat



    Přidejte svůj komentář

     


    Nepřehlédněte Měření počtu spálených kalorií ve fitness aplikacích

    Měření počtu spálených kalorií ve fitness aplikacích

    Dá se vůbec spolehnout na počet spálených kalorií, které nám fitness aplikace ukazují? Odpověď je poměrně jednoduchá: nedá. Každý člověk je individualita. Tělo každého člověk se chová trochu jinak a buďme za to rádi. Nicméně počet spálených kalorií nemusíme zahazovat jako zavádějící údaj. Je to sice pouhý odhad, ale může nám pomoci udělat si obrázek, kolik energie při jednotlivých aktivitách spálíme.

    Zobrazit →

    Měřte s Endomondem opotřebení bot a dalšího vybavení

    Měřte s Endomondem opotřebení bot a dalšího vybavení

    Tagy se v Endomondu dají použít na hodně věcí. Na oddělení tréninků od závodů, na běh po různých površích nebo v různém počasí. Stejně tak se dá využít i na měření opotřebení bot a dalšího vybavení.

    Zobrazit →


    Sledujte mě

    Odebírejte nové články

    Sledujte mě
    Nenechte si ujít nové články