Fitness Data Freak
Michal Ozogán

Endomondo – tréninkové plány

Endomondo – tréninkové plány

Konec hledání tréninkových plánů v knížkách – přichází doba personalizovaná. Endomondo zchroustá vaše údaje a nabídne vám jenom to, co vaše nohy vydrží. Teoreticky…

Jednou z výhod prémiového účtu na Endomondu, je vytváření tréninkových plánů ušitých na míru. Možná nebudou dosahovat kvality těch od profesionálních trenérů, ale na druhou stranu každý takový odborník má stejně jiný názor. A s Endomondem, které na vás bude číhat za zády (či spíše v kapse), se dočkáte neustálého upozorňování, že je na čase vzít boty na chodidla a vstát z gauče. Nejlépe v obráceném pořadí.

Trénovat můžete téměř na cokoliv

Generátor tréninkových plánů bere v úvahu hned několik faktorů. Prvně si vyberete, jestli chcete závod „nějak“ zaběhnout (dostat se cíle) nebo byste se tam dostali rádi rychlým způsobem. To znamená žádné balení dobrovolnic na občerstvovačkách.

Pak už si navolíte vzdálenost: na výběr je z klasických 5km, 10km, půlmaratonu a maratonu. Zvolit můžete i vzdálenost čistě vlastní. Kdybyste zkoušeli (jako já), kolik jde nejvíc, je to 64 kilometrů. V posledním bodu se musíte přiznat, kolik že to v současné době týdně běháte.

Já si na příkladu vytvářím tréninkový plán na půlmaraton, který bych rád zaběhl o něco rychleji než běžně. Jelikož jsem toho v poslední době seděl spíše na posteli (gauč nemám), kilometráž volím 10km týdně. Nutno říct, že pokud chcete zaběhnout delší vzdálenost z „ničeho“, budete muset nejdříve naběhat určitou týdenní kilometráž, aby vám Endomondo vůbec nějaký plán nabídlo.

Endomondo, tréninkový plán - výběr výkonnosti

Poměřování levelů

V dalším kroku je nutné určit svůj „fitness level“. Může to být ošidná část, protože mi přijde, že Endomondo trochu nadržuje krátkým a rychlým běhům. Pokud zvolíte špatnou výkonnost, snadno se stane, že ve vašem tréninkovém plánu se objeví nadlidské (či spíše nad-vaše) výkony.

Fitness level lze určit několika způsoby. V levém panelu se dá vybrat z posledních absolvovaných běhů. Čím delší, tím přesnější. Či spíše volte takovou délku, která se přibližuje délce chystaného závodu. V prostředním sloupci se dá fitness level určit podle rychlost. V poslední sekci je pak možné zadat výsledek posledního závodu. Tuto metodu používám nejčastěji.

Já si vložím čas svého posledního půlmaratonu. To bylo nějakých 2:08:00, mám ten pocit.

Endomondo, tréninkový plán, fitness level

Jak moc si věříte?

V dalším kroku dostanete na výběr jednotlivé tréninkové plány. Čím vyšší je váš fitness level a současná týdenní kilometráž, čím rozsáhlejší dostanete výběr. Jelikož jsem líná lemra, vidím pouze začátečnický plán. Nemám jinou možnost, než si ho zvolit.

endomondo-plan-3

Den D

V posledním kroku zvolím čas začátku. Většinou, když už se dokopu k tomu nějaký tréninkový plán vytvořit – chci začít hned teď – dneska. Dále je třeba vybrat den pro zaběhnutí vysněné vzdálenosti. Co třeba pražská půlka? Já zadávám 2.4.2016. Běhat budu spíše navečer, takže si dám notifikační budíček na devátou. Jsem noční sova, to půjde.

A pak už zbývá jen zaškrtnout běhací dny. V mém plánu jich musí být minimálně pět. Pokud bych chtěl být proaktivní, lze běhat i každý den, ale to by mě odrovnalo.

Ten plán nemá city!

A Endomondo plán je na světě. Chce po mně, abych běhal na Nový rok i na Štědrý den – poměrně nekompromisní. Běhů je několik typů, takže se určitě nudit nebudete – krátké, dlouhé výběhy, sprinty a nechybí ani testy výkonnosti, díky kterým budete vědět jak (a jestli vůbec) se zlepšujete. Hodně štěstí.

Endomondo, tréninkový plán


Co si myslíte o tréninkových plánech? Držíte se jich nebo běháte tak, jak to na vás přijde? Je podle vás dobré držet se tréninkového plánu, který vygeneroval počítač? Reagovat



    Přidejte svůj komentář

     


    Nepřehlédněte Aplikace StrongLifts 5×5

    Aplikace StrongLifts 5×5

    Aplikace StrongLifts 5×5 vám nabízí cvičení s velkou činkou jako prostředek pro zvýšení svojí síly. Na rozdíl od ostatních aplikací nečekejte stovky cviků, ze kterých byste si museli vybrat, ale nabídne vám jednoduchost a přímočarost. Navíc je v základní verzi zadarmo.

    Zobrazit →

    Měřte s Endomondem opotřebení bot a dalšího vybavení

    Měřte s Endomondem opotřebení bot a dalšího vybavení

    Tagy se v Endomondu dají použít na hodně věcí. Na oddělení tréninků od závodů, na běh po různých površích nebo v různém počasí. Stejně tak se dá využít i na měření opotřebení bot a dalšího vybavení.

    Zobrazit →


    Sledujte mě

    Odebírejte nové články

    Sledujte mě
    Nenechte si ujít nové články