Fitness Data Freak
Michal Ozogán

Jak připravit telefon před závodem

Jak připravit telefon před závodem

Telefon by na závodě neměl být příliš velká přítěž. Teoreticky by samozřejmě bylo nejlepší běžet bez něj, ale jako milovník dat bych něco takového nesnesl. V příspěvku naleznete 6 tipů, jak se vyhnout základním chybám.

V přípravě na závod jsou samozřejmě nejdůležitější vaše tréninky, životospráva a vůbec všechno, co se netýká elektroniky. Nicméně pokud chcete běžet se svým mobilním telefonem, je dobré si připravit i jeho, aby pak na vás v průběhu běhu nehodil bobek.

Jeho štěstí je, že se nemusí celé dni potit, ale že celou přípravu zvládne tak hodinku před závodem.

1. Nevěříte mu? Restartujte ho!

Děsivě se restartující telefon

Chytré telefony mají jeden velký neduh – občas přechytračí sami sebe a musí se restartovat. To by bylo samozřejmě při závodě tuze nepříjemné. Některé systémy jsou na to obzvláště háklivé – starší, málo výkonné Androidy – o těch já mluvím.

Restartováním telefonu se smažou všechny cache, uvolní se paměť a je o něco málo pravděpodobné, že během několika hodin spadne. Pokud podobné problémy nemáte, není to třeba.

A nezapomeňte si zkontrolovat, že máte dobyto! To by bylo jako vyjet s prázdnou nádrží.

2. Zapněte si Wi-Fi a GPS

To by byla opravdu tragédie běžet bez zapnuté GPS. Aplikace vás na to pravděpodobně upozorní, ale když ji budete mít ready už před startem, nebudete muset na poslední chvíli vyhledávat salelity a naběhne sakra rychle.

A proč mít zapnutou Wi-Fi? Funguje to myslím pouze na Androidu, ale Google dokáže podle Wi-Fi odhadnout vaši polohu a tím zrychlit vyhledání těch správných satelitů.

3. Ztište si všechny notifikace

Ne, při běhu vás opravdu nebude zajímat, že vám někdo odpověděl na Tweet, že vám píše ex na Facebooku nebo že v práci právě nastal armagedon. Když se běží, tak se prostě běží a všechno ostatní může počkat.

Navíc, pokud máte opravdu velkou fame, bude vám neustále vibrovat ruka.

4. Zvažte vypnutí mobilního signálu

Souvisí to trochu s předchozím bodem. Když běháte, nemá vám kdo volat. Tu chvíli prostě počká. A stejně to bude jen nějaká reklamní nabídka. Vím, že u jednoho závody jsem slyšel dívku zoufale vykřikovat, pane bože, mně asi někdo volá. A začala telefonovat. Moc jí to nešlo. A já ji předběhl.

Díky ztišení notifikací, to možná neuslyšíte, ale může se vám klidně stát, že se hovor sám přijme a nebohý telefonující uslyší vaše medvědí funění.

5. Opravdu si chcete brát sluchátka?

Zvažte, jestli si opravdu chcete brát sluchátka. Pokud je opravdu mít musíte, noste je tak, aby všemožně neplandala a někdo se do nich nezapletl. A muziku si pusťte pouze tak, abyste slyšeli svoje okolí. Ale tohle obecně platí pro jakékoliv výběhy.

Pokud sluchátka neberete, ale máte v telefonu audiokouče, dejte hlasitost na maximum, ať ho slyšíte.

6. Endomondo trik

Endomondo, výběr cíle aktivity

Jeden trik pro uživatele Endomonda, i když ostatní aplikace něco podobného určitě nabízí také. Ve výchozím stavu máte cvičení nastavené na „Basic Workout“. Můžete ale zvolit ze zajímavých cílů jakým je „porazit sám sebe“ či „porazit kamarády“. Pro účely závodu se ale bude nejlépe hodit „Set a Goal“, kde si zvolíte délku trasy.

Audiokouč vám na základě cíle bude počítat pravděpodobný čas doběhnutí, takže budete moci jednoduše přizpůsobit rychlost aktuální situaci.

7. Hlavně pohodlně

Cokoliv vás při běhu otravuje, je na obtíž. Proto si telefon dobře upevněte, ať už ho nosíte jakkoliv. Nesnažte se v den závodu objevovat nové způsoby nošení a mějte ho tak, jak jste ho měli při tréninku. Vyvarujte se tomu, abyste si ho museli při závodě neustále narovnávat. Jednou se mi to stalo a bylo to opravdu neskutečně otravné.

Pokud nemáte závod těsně před nosem, můžete si vyzkoušet různé techniky, jak s telefonem běžet.


    Přidejte svůj komentář

     


    Nepřehlédněte Co je to běžecká kadence a jak ji měřit

    Co je to běžecká kadence a jak ji měřit

    Běžecká kadence je počet kroků, které uděláte za minutu. Prakticky všude se dočtete, že optimální hodnota je 180. Něco takového sice platí jen ve „vakuu“, ale je výhodné svou kadenci hlídat. Vyšší počet kroků za minutu znamená, že běžíte efektivnějším, kratším krokem.

    Zobrazit →

    Jak funguje měření tuku v chytrých váhách

    Jak funguje měření tuku v chytrých váhách

    Jak probíhá měření tělesného tuku na chytrých váhách a dá se měřit i bez nich? Jsou výsledky přesné nebo jde spíše o věštění z křišťálové koule?

    Zobrazit →


    Sledujte mě

    Odebírejte nové články

    Sledujte mě
    Nenechte si ujít nové články